google-site-verification=O5UvLEWdDK5CDyUWGQTsJf6-xBjco_wByG2qcLlW2EY
© ñuaccents2014
Teatro Interactivo en Inglés Ñu Accents Interactive Theatre in English
   Más de 100.000 niñas y niños en la Comunidad de Madrid han aprendido inglés con Ñu. 
Teatro interactivo en inglés para niños en colegios y escuelas infantiles
/Interactive theatre in English for kids in schools and kindergartens
Old McDonald’s Farm
Vocabulario
Vocabulary Themes Estos son algunos de los elementos básicos presentados en la obra "Old McDonald's Farm". Cualquier nuevo vocabulario que es esencial para entender la historia es pre-enseñado, por lo general a través de mimo. Recuerde que el espectáculo es interactivo y los propios niños actúan en el espectáculo, pero además de esto nuestros espectáculos también tienen un estilo de pantomima deliberadamente repetitivo para resforzar estructuras y vocabulario a lo largo de la actuación.   “Old McDonald’s Farm”   ACTIVE VOCABULARY AND STRUCTURES (production): Simple Greetings: Hello… I’m…. Hello, everybody … Good morning Simple answers: Yes… No … No, you can’t. Animals: cow, goat, chicken, pig Food Items: apple, corn, strawberries, grass (food for cows) Activities: dig, plant, water, grow Needs and wants: I’m hungry … Can I have some food? Polite language: Please! Please can I have some food. Imperatives: Give me some food! No food! No food for you!  Give + objects: Give me food STRUCTURES AND VOCABULARY THAT WE PRESENT FOR RECOGNITION: Adjectives: intelligent, silly, hungry, sad, happy, Let’s be + animals (e.g.: Let’s be birds; Let’s be rabbits; Let’s be fish) I want to be + animals: I want to be a wolf; a cow. I’m + adjective. e.g.: I’m hungry Asking for volunteers: kids are asked if they want to be the characters in the show e.g.: Who wants to be a cow? Who wants to feed the pig? Miscellaneous:  “Once upon a time…” farmer, farm, seed, water, plants, animals
Castellano English Acerca de/About us Contacto Enlaces/Links Material Home